نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3940
-
الف
+

اختصاص 1500 دالر به منظور توسعه گردشگری در «نورستان»

به تازگی مقام های ولایت نورستان، این ولایت را به عنوان سومین پارک ملی افغانستان اعلام کرده اند.

به گزارش آی فیلم 2، به تازگی ولایت نورستان سومین پارک ملی کشور افغانستان اعلام شده است و به گفته مقام‌های این ولایت، این کار باعث توسعه گردشگری در این ولایت خواهد شد.

«عبدالخالق خالقیار» رییس محیط اداره محیط زیست ولایت نورستان گفت: اداره محیط زیست نورستان یک برنامه‌ را روی کار دارد که در سال ۱۴۰۰ هجری خورشیدی اولین پروژه را به ارزش یک هزار و پانصد دالری در این ولایت عملی کند.

نورستان

«بخت الله ساپی» رییس اقتصاد ولایت نورستان به طلوع گفت: نگهداری از جنگلات و حیات وحش می تواند زمینه خوبی بر کاریابی مردم و سیاحت در این ولایت باشد.

در همین حال، مقام های محلی نورستان از باشندگان می خواهند تا برای پشتیبانی از گردشگری به این ولایت سفر کنند. 

«حافظ عبدالقیوم» والی نورستان گفت: آرزوی ما این است که صلح در افغانستان تامین شود و مردم ما در فضای امن به ولایت ها سفر کنند. 

مقام‌های محلی نورستان از باشندگان می‌خواهند تا با پشتیبانی از صنعت گردشگری به این ولایت سفر کنند.

در همین حال، باشند‌گان نورستان می‌گویند که مبدل شدن این ولایت به پارک ملی در نگهداری جنگل‌ها، اثرهای تاریخی و حیوان‌های وحشی نقش اثرگذاری خواهد داشت.

به تازگی اداره ملی حفاظت از محیط زیست افغانستان همزمان با روز جهانی حفاظت از محیط زیست، جنگل‌های ولایت نورستان را در شرق، دشت ناور غزنی را در جنوب، ولسوالی امام صاحب ولایت ولایت کندوز را در شمال و ولسوالی درقد تخار را در شمال شرق بخش های حفاظت شده اعلام کرد. 

م ح

نظر شما
ارسال نظر